Ritim Bozukluğunun Radyofrekans Ablasyon ile Tedavisi

Radyofrekans Ablasyon Nedir ?

Radyofrekans ablasyonu anormal kalp ritimlerinin tedavisi için uygulanan bir yöntemdir. Kalp içerisinde bulunan elektriksel hatlardaki anormallikler kalpte hızlı veya düzensiz ritimlere neden olur. Radyofrekans ablasyon yöntemi ile kalp içerisindeki anormal elektriksel yollar radyo dalgaları kullanılarak ortadan kaldırılır ve kalp ritim bozuklukları tedavi edilir.

Radyofrekans Ablasyon Ne Zaman Gereklidir ?

Kalpteki ritim bozukluklarının tedavisi için birçok ilaç kullanılabilir. Bazı durumlarda ilaç tedavisi yeterli veya uygun değildir. İlaç kullanımının uygun olmadığı veya yetersiz olduğu durumlarda ablasyon uygulanarak ilaca gerek kalmadan hastalık tedavi edilir.

Ablasyon Nasıl Yapılır ?

Tedavide ilk basamak kalp içerisinde elektriksel olarak anormallik yaratan kısmın belirlenmesidir. Bu işlem için kasık bölgesi lokal anestezi ile uyuşturulur ve kasıktaki toplar damardan bir kateter kalbin ilgili bölgesine iletilir. Bu işlem anjiografi laboratuarında yapılır ve çok az ağrı hissedersiniz. Kalbe yerleştirilen kateter ile elektrik sinyal kayıtları yapılır. İşlem 1-2 saat sürebilir bu yüzden işlem sırasında sizi sakinleştirecek ve uyuklar hale getirecek ilaçlar verilebilir. Kateter uygun yere konduktan sonra kateter ucundan radyofrekans dalgaları verilerek çarpıntıyı oluşturan doku parçası yakılır. Kalp bu bölgede ufak bir nedbe dokusu oluşması ile iyileşir. İşlemden birkaç saat sonra ayağa kalkabilirsiniz. Birçok hastada kesin tedavi elde edilir ve işlemin tekrarına gerek kalmaz.

Komplikasyonlar Nedir ?

Ablasyon sırasında komplikasyonlar nadirdir. Kasık bölgesinde kateter yerleştirilen bölgeden kanama olabilir. Bazı durumlarda ablasyon işlemi kalbin ileti sistemine zarar verir ve kalp pili takılması gerekebilir. Bazı durumlarda çarpıntılar ablasyon sonrası tekrar edebilir ve işlemin tekrar yapılması gerekebilir. Ablasyon bazı durumlarda kalp kasına istenmeyen zararlar verebilir. Riskler konusunda doktorunuzla daha detaylı görüşmelisiniz.