Kalp Kapağı Replasmanı
(Protez Kapak Takılması)

Kalp kapak değişimi nedir ?

Kalp kapak replasmanı iyi çalışmayan kalp kapağının ameliyat ile protez kapak ile değiştirilmesi işlemidir.

Ne zaman uygulanır ?

Protez kapak takılmasını gerektiren sebepler:

> Kalbinizdeki bir veya daha fazla kapak normal açılıp kapanmayabilir.
> Kapak önceden geçirilmiş hastalık nedeni ile daralmış, tam açılamıyordur veya doğuştan anormaldir.

Protez kapak aşağıdaki tedbirler etkili değil ise takılır:

> İlaçlar etkili değildir.
> Balon ile kapak darlığı giderilemiyor ise veya kapak ameliyat ile tamir edilemiyor ise protez kapak takılır.

İşlem için nasıl hazırlanırım ?

Ameliyat sonrası bakımnınz için hazırlık yapın. Kendinize yeterli istirahat yapmak için zaman ayırın ve günlük işleriniz konusunda yardımcı olacak birilerini bulun. Ameliyat öncesindeki gece duş alıp göğüs ve kasık traşınızı olun. Gece yarısından sonra herhangi bir şey yiyip içmeyin.

Ameliyat sırasında ne yapılır ?

Genel anestezi alacaksınız ve ameliyat sırasında herhangi bir ağrı duymayacaksınız.

Doktorunuz göğüsünüze ortadan iman tahtasından bir kesi yapacak. Kalp akciğer makinasına bağlanacaksınız ve ameliyat süresince bu makine kalbinizin görevini yapacak. Doktorunuz kalbinizi durduracak ve bir kesi ile kalp kapağınıza ulaşacak. İyi çalışmayan kapağınız çıkarılıp yerine protez kapak takılacak.

Doktorunuz kalpbinizdeki kesiyi dikecek, kalbiniz tekrar çalıştıracak, kalp akciğer makinesinden sizi ayıracak ve göğüs duvarınızı kapatacaktır. Göğüsünüzde ameliyat sonrasında toplanabilecek sıvıları boşaltmak için tüpler olacak.

Ameliyat sonrası ne olacak ?

Durumunuza bağlı olarak 1-2 gün yoğun bakımda kalacaksınız. Sonrasında durumunuza bağlı olarak normal yatağa geçeceksiniz. Hastahanede toplam kalış süreniz 2-8 gün arasında olabilir. Ameliyat sonrası protez kapakta pıhtı oluşması, inme geçirme riskiniz nedeni ile ömür boyu antikoagulan (kan sulandırıcı) ilaçlar kullanacaksınız.

Doktorunuz ile kontrol tarihleriniz ve diğer detaylar ile ilgili olarak konuşunuz.

İşlemin faydaları nelerdir ?

Ameliyat sonrası kalbiniz normal çalışma düzenine tekrar geçecektir.

Ameliyat ile ilgili riskler nelerdir ?

> Genel anestezi nedeni ile riskler söz konusudur bunalrı doktorunuz ile görüşün.
> Protez kapağınız iyi çalışmayabilir.
> Ameliyat sonrası akciğer ve böbrek problemleri yaşayabilirsiniz.
> Ameliyat sonrası hafif hafıza ve düşünmede problemler olabilir.
> Ameliyat sırasında veya sonrasında inme geçirebilirsiniz.
> Ameliyat sonrası kalp zarınız iltihaplanabilir ve ağrınız olabilir. İltihap için ağrı kesiciler almanız gerekir ve nekahat döneminiz uzayabilir.
> Enfeksiyon ve kanama görülebilir.

Her tedavi veya girişim ile bir risk söz konusudur. Doktorunuz ile sizin risklerinizi konuşun.

Doktorumu ne zaman aramalıyım ?

Aşağıdaki durumlarda doktorunuzu hemen arayın:

> Ateşiniz olursa
> Yara yerinde kızarıklık, şişme, ağrı, akıntı olması durumunda
> Nefes darlığı, ayaklarda ve bileklerde şişme olması durumunda
> Göğüs ağrınız olur ise
> Konuşmada veya görmede problemleriniz olur ise
> El veya ayaklarda uyuşma ve güçsüzlük olur ise